Maxima verhaaltjes

15 februari 2011 - Bariloche, Argentinië

Vanaf de plaats waar we stonden in Villa La Angostura, ca 95 km van Bariloche, zagen we het restaurant Tinto Bistro. Dit is een van de 3 restaurants van de broer van Prinses Maxima. Het is een niet opvallend restaurant, dat ons wat tegen viel. Nee, we hebben daar geen koffie gedronken en ook niet gegeten. Dat laten we liever over aan de vele andere Nederlanders die hier komen. De eigenaren van andere restaurants storen zich hier wel aan. Vroeger zagen ze nog wel eens een Hollander in hun eetgelegenheid. Dat is nu verledentijd!

Het sprookje van Martin Zorrequieta (broer Maxima) begon natuurlijk toen Carel Krayenhof op zijn bandoleon Adios Nonino (vaarwel vadertje) speelde voor Maxima tijdens het koninklijk huwelijk. Hierna begon Martin Zorrequieta financieel binnen te lopen.........

Maxima is geboren in Buenos Aires in de chique en rustige wijk Recoleta. Dit is een heerlijke rustige wijk met prachtige winkels waar je een dikke beurs nodig hebt. Wij komen graag in de exclusieve Gallerie Patio Bullrich. We vergapen ons daar aan de verzorgde mensen en de prachtige etalages. Wij gebruiken hier graag een glaasje Malbec (rode wijn) met een racion kaas en iberico. Duur? Ja, natuurlijk! Voor ons nagerecht gaan we echter naar Mc Donald voor een ijsje.  Maxima is hier al bijna een keer van de roltrap gevallen, omdat ze hinderlijk werd achtervolgd door Argentijnse paparazzi.

Tijdens onze reis worden we regelmatig gevraagd of we Nederlander zijn en de eerste reactie is dan: Maxima! Iedereen lijkt haar te kennen en wij worden gefeliciteerd met deze mooie, slimme meid.  Gister waren we bv in een klein BBQ restaurantje langs de weg van de 7 meren. De kok nodigde ons onmiddellijk uit om naar binnen te komen. Niet om te eten, maar om naar een foto te kijken van hem en.......jawel Maxima!

Ook tijdens de afgelopen 3 dagen rijden in deze omgeving hebben we talrijke borden langs de kant van de weg gezien. Maxima 20, Maxima 30, Maxima 60 etc. Je gelooft je ogen niet!!!!!!

Hier laten we het nu bij, want het is heerlijk om weer rond te struinen in Bariloche. Vanuit een warme zonnige, groene en bergachtige omgeving groeten wij jullie.

1. Hans y Hansje:
    15 februari 2011
    Jullie zijn kennelijk aan het rondrijden gezien de goede wensen uit St Martin de los Andes 100 km noordelijker. Onze Argentijnse gitarist op de boulevard heeft speciaal voor de Nederlanders het (moeilijke) Adios Nonino geleerd.Niet om aan te horen op een gitaar maar wel commercieel.Nogmaals veel plezier met de overige 15.000 km
  2. jacinta:
    16 februari 2011
    Genieten is het motto, helaas voor Sjors niet, hij verblijft in ciudad Patricia in afwachting van een hart o.p. hij moet eerst aan sterken, erg zwaar voor Magda.We houden jullie op de hoogte. kijken weer uit naar de volgende fantastische verhalen. dikke kus Hans en Jacinta
  3. Carel en geer:
    16 februari 2011
    We genieten steeds van jullie reisverhalen. Wat een prachtige vakantie. We wensen jullie nog veel plezier in dat mooie werelddeel.
    Liefs van Carel en Geer
    Hier alles goed
  4. melanie:
    16 februari 2011
    Die broer van Maxima zit nu dus op rozen, dankzij z'n beroemde zus. Maar wat treurig voor die andere restauranthouders. Op den duur gaat het nieuwtje er vast wel van af.
    Veel plezier in Bariloche, en laat je lekker verwennen. Maar dat doen jullie, volgens mij, toch wel!!!! Zelfs als hetb regent of even tegenzit.
    Dat is goede reismentaliteit.

Veel lieve groeten van Melanie