Hoe was het?

15 maart 2011 - Alicante, Spanje

Lieve vrienden en familie,

We zijn weer thuis in ons mooie stulpje in Spanje.

Hoe was het? Dat is de vraag die veel gesteld wordt. Het was weer een bijzondere reis met nieuwe en andere ervaringen. Ja maar, die beroving dan? Erg vervelend, maar een kwestie van verwerken, praten en dan de knop omdraaien in je hoofd. Kan tenslotte overal gebeuren. Hoe was de natuur? Argentinie en Chili hebben beiden een afwisselende natuur en door de grootte een zeer divers klimaat. De Andes is kleurrijk, heeft prachtige meren en is dunbevolkt. Nog wilde beesten gezien? Ja, twee groene papegaaien. De grote steden zijn levendig, modern, koloniaal, bruisend, druk en goed toegankelijk. Het reizen door deze landen gaat betrekkelijk eenvoudig en is goed geregeld. Dit geldt voor zowel vliegtuig, bus, metro, boot en ..... wie wil per paard! De voetbalzaken lopen moeizaam en voor Dick te risicovol. Dat laatste laten we graag door anderen doen!

Argentinie en Chili zijn landen die we kunnen aanraden te bezoeken. Het zijn makkelijk te bereizen landen, waar alles goed is georganiseerd, zij het met een Zuid Amerikaans sausje. Er heerst echt een Spaanse/Italiaanse sfeer in de grote steden. Daarbuiten is het relaxed, zie je prachtige wijngaarden, mooie ongerepte natuur,  zie je gauchos met hun wilde paarden, bergen, meren...... Daarnaast zijn wij Nederlanders zeer populair in deze omgeving.

Alle reacties van jullie (in welke vom dan ook) waren hartverwarmend. Nogmaals hartelijk dank.

Hoe was het verder? De rest van onze avonturen zullen we vertellen onder het genot van een glaasje wijn. Nu is het tijd voor uitpakken, wassen, opruimen en aandacht schenken aan onze "Spaanse" vrienden die we hebben gemist.

1. joke en alt:
    15 maart 2011
    Welkom thuis! Bedankt voor de leuke verhalen.
    Zie je weer op Facebook groetjes!
  2. Merijn:
    15 maart 2011
    Godfried Bomans: "Men gaat op reis om thuis te komen" Geniet er van. Warme groet uit een voorzichtig, lente-achtig Amsterdam :-)
  3. Marleen en Ben:
    Dag Margriet & Dick,
    Afsluiting van een mooie vakantie. Dan is het weer goed toeven in je eigen huis. Wij vertrekken naar Arosa en Milaan. Dus tot mails.
    Dikke knuf.
    Marleen
  4. jacinta:
    15 maart 2011
    lieve vrienden, blij dat jullie weer hier zijn, snel weer afspreken voor een astiemaargaarisje? nog bedankt voor de mooie reis verslagen. hasta luego, Hans en Jacinta
  5. melanie:
    15 maart 2011
    Ik heb genoten van jullie reisverhalen. Volgend jaar wil ik voor de tweede keer een reis door Argentinie gaan maken. Jullie verslag zal me dan zeker goed van pas komen.
    Geniet weer van jullie heerlijke plek in Calpe,en
    ik hoop jullie daar dit jaar nog te zien.
  6. Carel en geer:
    19 maart 2011
    Na zo'n geweldige reis is het ook weer goed thuis komen. Alweer een stuk van de wereld verkend en nieuwe indrukken opgedaan. Wij hebben op afstand een beetje meegenoten. Bedankt voor jullie fijne verhalen. En mogelijk wachten er nu weer nieuwe avonturen?
    Carel en Geer