The Big Three van Argentinie is compleet!

7 maart 2011 - Buenos Aires, Argentinië

Morgen gaan we weer naar huis. Via Rome reizen we naar Amsterdam. Daar zien we onze  kinderen, kleindochters, ouders en Nederlandse vrienden weer. Dat is voor ons ook altijd weer een hoogtepunt!

Vandaag hebben we niet "The big five" van Afrika, maar "The big three" van Argentinie compleet gemaakt. Evita Perón, Diego Maradonna en ............. Carlos Gardel zijn de helden van dit land, die je overal terug ziet.  Carlos Gardel (1891 - 1935) is de zanger die de tango wereld beroemd heeft gemaakt. Geboren in het Franse Toulouse en opgegroeid in de arme buurt van Abosto in Buenos Aires (BA). Daar begon hij zijn loopbaan als zanger in bars, op feesten en partijen. Wat hem tot internationale ster maakte, had alles te maken met de opkomende industrie van radio, grammafoonplaten en film. De zanger, filmster en charmeur had een indrukwekkende stem met een speciaal geluid voor tragedie, heimwee en vroegere tijden.  Hij was ook herkenbaar aan zijn vilthoed, witte sjaal en smoking. "Mi noche triste" was de 1e gezongen tango (1917) die ooit op een plaat werd gezet en was meteen een doorslaand internationaal succes.  Voor Gardel en zijn 3 gitaristen sloeg destijds het noodlot toe. Ze reisden veel door Europa en naar New York, maar kwamen om het leven tijdens een botsing van 2 vliegtuigen in Colombia.  Het nieuws van Carlito´s dood dompelde heel Latijns Amerika in diepe rouw. Zijn stoffelijke resten werden overgebracht naar BA en ongekende menigten verdrongen zich langs de route van de begrafenisstoet om afscheid te nemen van El Zorzal (de zanglijster). Ook hier zie je weer dat iedereen die iets voorstelt, een bijnaam heeft. Niet alleen voetballers.

Als afsluiting van onze vakantie zijn we dus naar het museum Casa Carlos Gardel geweest in de wijk Abasto. Dit museum is eenvoudig ingericht, maar geeft een goed inzicht in zijn leven en succes. Vele herinneringen middels foto´s, film en muziek wordt getoond. Het gaf ons een melancholiek gevoel om al die zwart wit foto´s en die slepende en soms trieste muziek te horen en te zien. Na dit bezoek is de Argentijnse "Big three" compleet. Misschien wordt het voor ons in de toekomst wel "The Big Four", met onze prinses Maxima in de hoofdrol. We merken steeds dat zij onder de lokale bevolking erg bekend is en ook zeer populair.

Nu gaan we onze koffers pakken. Zoals gebruikelijk hebben we weer een extra koffer moeten kopen! Bedankt voor jullie fijne reacties op reislogger, facebook, Skype of via de mail.

Leef het leven, lieve familie en vrienden. Het is de moeite waard! Tot snel!

Dick en Margriet

1. Merijn:
    7 maart 2011
    Lieve globetrotters, dank voor deze mooie geschiedenis! Heb genoten van jullie blog, goede reis morgen en hasta la proxima. Beso
  2. erna/wim:
    8 maart 2011
    bedankt voor jullie geweldige reisverhalen,hebben er echt van genoten,maar spreken snel af om dit nog eens dunnetjes over te doen,bij ons ,met een glaasje
    spaanse wijn,en zodat wij ook iets kunnen vertellen
    over Vietnam etc,groeten erna/wim
  3. joke en alt:
    8 maart 2011
    Hasta la vista Argentina, de bienvenida Hollanda !
    Veilig weer thuiskomen en nog lang nagenieten van deze reis!
  4. jacinta:
    8 maart 2011
    bedankt voor de fantastiche verhalen, kom nu maar weer snel terug we missen jullie, liefs hans en jacinta
  5. Hans y Hansje:
    8 maart 2011
    Dat was een mooie reis lieve mensen. Links en rechts van de vouw in mijn atlas hebben jullie toch mooi 50 cm van zuid amerika gedaan. Goede reis terug en veel plezier in Nederland. Hier gaat het deze week regenen dus blijf maar in de buurt van het hogedruk gebied in Nederland
  6. Carel en geer:
    8 maart 2011
    Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt. Bedankt voor jullie verhalen iedere keer. Zo kunnen we allemaal een beetje meegenieten. Vandaag naar huis via nl. Komen jullie nog even langs ? Groetjes
  7. C&A:
    8 maart 2011
    als ik dit lees zijn jullie al onderweg ,dus welkom in een zonnig nederland en tot zaterdag

knuffel C&A
  8. melanie:
    8 maart 2011
    Bedankt voor jullie schitterende verhalen en prachtige reisbeschrijvingen. Carlos Gardel en zijn muziek vind ik geweldig. Vorig jaar ben ik naar een tangoshow geweest in het Gardeltheater. Prachtige dans en muziek en heel melancholiek. Precies wat jullie ook zeggen.
    Een heel goede reis en tot zaterdag rond 17.00 uur.
    Liefs, melanie