Leven als Porteños

1 maart 2011 - Buenos Aires, Argentinië

Na even te moeten wennen aan de stad Buenos Aires (BA), zijn we nu echte Porteños (bewoners van deze havenstad). Hier zijn uitstekende restaurants, veel terrassen en heeeeeeeeeel veeeeeeel mooie winkels. Jullie hoeven je geen zorgen te maken of we nog nieuwe leren spullen hebben gekocht. Ha ha.... we hebben weer toegeslagen!

We beleven de stad nu echt. Vandaag hebben we b.v. een bezoek gebracht aan de plaatstelijke politie. We moesten nog aangifte doen van de beroving ivm onze reisverzekering. Op het bureau in onze wijk Recoleta werden we vriendelijk ontvangen. Er waren veel zitplaatsen voor alle mensen die gebruik willen maken van de diensten van de politie. In rijen waren de vele stoelen opgesteld met een tv ervoor. Alles was ingericht om veel tijd te besteden in het politie bureau (lang wachten!?). Tot ons genoegen waren we echter snel aan de beurt. De bureaucratie sloeg echter toe: we waren op het verkeerde bureau! Na een half uurtje lopen kwamen we in het juiste kantoor, maar dat zag er aanmerkelijk minder goed uit. Uiteraard wel weer de plastic stoeltjes, maar veel Argentijnse mensen die ook aangifte kwamen doen van diefstal en berovingen.  Wij waren dus in goed gezelschap. Deze buurt (Retiro) is blijkbaar aantrekkelijker voor de boefjes. We hielden onze oren en ogen open om ale spannende verhalen mee te beleven. Dit is weer goede kost voor een nieuw boek! Na een uur hadden we toch ons officiele rapport, geschreven door een vriendelijke vrouwelijke politie officier waar we ook nog een foto van mochten maken.

Wat voetbal betreft zijn we er achter dat Dick liever zaken doet in Singapore dan hier. Ondanks zijn vele ervaringen in Zuid Amerika, voelt hij zich veel beter in Azie v.w.b. de voetbal mentaliteit. Er zijn hier teveel onzekerheden in de machts posities binnen en buiten de besturen en tussen de spelers en supporters onderling. De tv zendt echter de hele dag op minstens 5 kanalen voetbal uit. Het spel is zeer populair in dit land en iedereen kent de Nederlandse voetballers bij naam.

Margriet heeft momenteel contact met een opdrachtgever die in Ghana en Tanzania opereert. Twee oud collega´s (uit Nigeria en Tsjaad) zijn daar inmiddels werkzaam. We zijn benieuwd wat dit oplevert..... Ook dit is weer spannend, maar vanmiddag gaan we eerst naar de Galeria Patio Bulrich waar Maxima zo graag komt en wij ook.....

Heel veel liefs en bedankt weer voor jullie leuke reacties!

1. joke en alt:
    1 maart 2011
    Hoeveel kilo overgewicht mag er mee terug? Zet maar wat foto's op de mail dan kunnen we het alvast bewonderen. Sterkte en succes met de zakelijke projecten. Hoeveel tijd hebben jullie nog daar?
    Groetjes Joke
  2. jacinta:
    2 maart 2011
    lieve vriendjes, niet alleen overgewicht voor het leer maar, ook in de buik met al dit lekkers (n.v.t. voor Margriet)mis jullie een beetje nog ff en dan weer een astiemaargaaris? geniet nog en tot de volgende mail,dikke kus Hans, Jacinta
  3. Merijn:
    2 maart 2011
    Wat zijn jullie toch een fijne globetrotters! Dank voor jullie berichtjes, het zijn mijn favoriete 'pauze-momentjes' achter de computer. Geniet!
  4. Merijn:
    2 maart 2011
    O ja, vraagje. Begrijp ik uit de links hier rechts :-) dat jullie ook via Facebook te volgen zijn? Liefs uit een vrieskoud Amsterdam.
  5. Carel en Geer:
    7 maart 2011
    Ook in de grote stad liggen de avonturen voor het grijpen. Dat is weer wat anders dan humeurige olifanten of nachtelijke (ver)dwalingen. We genieten op afstand mee van al die zonnige terrasjes; proost!+
  6. melanie:
    7 maart 2011
    Het is weer volop genieten van jullie avontuurlijke verhalen. Jullie hebben het weer mooi voor elkaar met dat prachtige, luxe appartement. En dan al die mooie winkels!!! Hoeveel koffers hebben jullie bijgekocht? Ik ben benieuwd wat jullie oogst is.
    Nog even de tango dansen, nog even een paar lekkere grote "chorizos", nog een paar mooie Mendozawijnen
    en dan bijkomen in het vliegtuig. Goede reis.
    Veel liefs van Melanie