Zeven meren tocht

16 februari 2011 - Bariloche, Argentinië

Afgelopen 3 dagen hebben we met een huurauto de 7 merentocht gereden. Een reis vanaf Bariloche in het Andes gebergte naar San Martin de los Andes via Villa La Angostura. We reden over verharde en onverharde wegen en kwamen langs strandjes, mooie vergezichten op de vulkaan Lanin en Junin de los Andes (een van de mooiste in de Andes), bossen, en bergen.

De twee bezochte dorpjes doen erg Zwitsers en gezellig aan. Veel houten huizen, bloemen, chocolade winkels, fondue en veeeeeeel wijn natuurlijk. Ondanks dat we deze tocht voor een groot deel vorig jaar ook hebben gemaakt, vielen we toch van de ene verbazing in de andere vanwege de vergezichten op de blauwe meren met de bergtoppen erachter en hun schaduwen in de meren.

Met een stoeltjes lift zijn we nog hoger de bergen ingegaan (cerro de Campanario). Van daaruit heb je een 360 graden blik over de hele omgeving vol prachtige natuur van meren, wouden, roofvogels en schiereilanden. Het waren heerlijke dagen midden in de natuur.

Onderweg kwamen we Sjefke tegen. Hij is oudere man van Vlaamse afkomst die al 60 jaar in deze omgeving woont. Hij klampte ons aan om zijn verhaal te doen. Hij is eigenaar van een aparthotel aan het meer Lago Nahuel Huapi. Sjefke is destijds hier beland om een goed draaiend hotel te gaan runnen. Hij wist toen nog niet dat in Argentinie 1 + 1 bijna nooit 2 is! Meestal is het 1,5 of 2,5! Er waren twee wegen naar zijn hotel gepland destijds, een uit het noorden en een uit het zuiden. De geplande weg van Bariloche naar zijn hotel in Villa Angostura duurde 30 !!! jaar en de andere weg is na 45 jaar nog steeds niet klaar. Justitie, politiek en de bureaucratie zijn hier nog grote uitdagingen voor de bewoners. Sjefke vertelde hier geen rechten te hebben. "Je voetbalt hier tegen de scheidsrechter."

Morgen vertrekken we met het vliegtuig naar Buenos Aires, waar Dick zijn voetbal avonturen gaat beleven.  De tango shows zullen we daar zeker ook gaan bezoeken!

Familie en vrienden, hartelijk dank voor jullie vele reacties en het meeleven!

Een dikke Argentijnse kus van ons beiden!

1. C&A:
    17 februari 2011
    wat gaat de tijd toch snel alweer het laatste deel
    nu nog de beentjes van de vloer

dick laat je niet kennen je kan het

gr C&A
  2. joke en alt:
    17 februari 2011
    Wat is de overeenkomst tussen voetbal en tango? .....de liefde !
  3. Carel en geer:
    17 februari 2011
    De tijd begint op te schieten. Ook eens even rust tussendoor ? We zijn erg benieuwd naar Dick zijn ervaringen in BA. En hoe is het weer steeds ? We geloven wel goed hé
    groetjes van ons beiden
  4. Raf:
    19 februari 2011
    Ik geniet een beetje mee met jullie op de prachtige tocht door America Sur.Wat moet dat heerlijk zijn
    om zo samen van die heerlijke natuur en cultuur te genieten.
    Hier heb ik met Dini,Paul,Heinz en Bep genoten van
    een (te) romantischh concert dankzij jullie abonnement.Nogmaals bedankt hiervoor.

Nog plezierige dagen in BA!