Het leven is nog steeds mooi!

7 februari 2011 - Mendoza, Argentinië

Lieve allemaal,

Hartverwarmend zijn jullie reacties na een vervelend incident(je) in Buenos Aires. Het leven is echter te mooi om daar lang bij stil te staan.

Vanuit onze bungalow hebben we nu een prachtig uitzicht over een sprookjeslandschap: een prachtige tuin met zwembad, vele rijen wijnranken (Malbec wijn) met daarachter het Andes gebergte met besneeuwde toppen. Onze bungalow bevindt zich in Lodge & Resto Valle de Uco in Postales in de provincie Mendoza. Het zal jullie niet verbazen dat we genieten van de fijne keuken, het warme weer, de vogelgeluiden, de groene omgeving en de heerlijk wijn van deze bodega..........

De hoofdstad Mendoza ligt op 1,5 uur rijden van dit paradijsje en is HET wijngebied van Argentinie. Mendoza ligt ruim 1.000 km ten westen van BA, dicht bij de Chileense grens en aan de voet van het Andes gebergte. Ca 1 miljoen mensen genieten hier van een van de prachtigste en schoonste plaatsen van Argentinie. Hier heerst een woestijn klimaat. Het is wam overdag en er zijn koele avonden en nachten. Rond Mendoza liggen 2.000 wijngaarden. Wijnbouw is mogelijk dankzij een enorm netwerk van irrigatie kanalen.

Vandaag hebben we de Sauvignon Blanc van de bodega Norton gedronken bij de lunch. Deze bodega is zeer bekend en produceert 10 miljoen liter wijn per jaar. Veel hiervan wordt tegenwoordig geexporteerd.

Morgen vertrekken we naar de hoofdstad Mendoza waar we een dag blijven om oude herinneringen op te halen. De door de Italianen geintroduceerde Tango is hier nog levend en puur. Reken maar dat we daar weer van de partij zijn! Dick heeft hier vorig jaar opgetreden..... Hij probeerde er toen onderuit te komen, maar dat lukte niet...... Ha ha.....

Overmorgen gaan we een tocht maken door (over) het Andes gebergte van ca 8 uur naar Chili met een bus. Ons einddoel voor die dag is om Santiago de Chili te bereiken. We verheugen ons nu al op die bijzondere bergtocht. We zien hiervandaan de sneeuw al liggen! Voor deze trip hebben we dus ook warme kleding meegenomen.

Helaas weten we nog niet hoe we foto's kunnen koppelen aan deze reislogger, want dan konden we jullie mee laten genieten van de plaatjes. Misschien weet iemand hoe dat moet!? Zo niet, dan zijn jullie uitgenodigd die te komen bekijken in Calpe.

Met ons gaat alles goed en we zijn blij met jullie als familie en vrienden!

Liefs,

Dick en Margriet

1. C&A:
    7 februari 2011
    blij dat het weer goed gaat ,met recht het leven gaat verder wel een nieuwe foto
    knuffel C&A
  2. Margriet:
    7 februari 2011
    Na lang zoeken is het me toch -met een enorme omweg- gelukt om een paar foto's te plaatsen. Het moet veel makkelijker kunnen! Het geeft toch een beeld van deze omgeving hoop ik.
  3. joke en alt:
    7 februari 2011
    Ik kan de wijn bijna proeven uit jullie verhaal.
    Voor de rit over de Andes moet je soms wel een sterke maag hebben zo steil als de hellingen zijn. Tenminste dat is wat ik van mijn broer Peter heb begrepen toen hij een aantal jaren in Chili woonde en de rit die jullie maken over de Andes ook gedaan heeft. Geniet en huiver ! groetjes Joke en Alt
  4. Hans y Hansje:
    7 februari 2011
    fotos zijn prima gelukt.De kaart is wat makkelijker dan met de atlas van vorig jaar. Aantal mijlen is duidelijk te zien.
  5. Dini en Paul:
    7 februari 2011
    Hallo M&D, we genieten in gedachten met jullie mee!
    Doe voorzichtig en kijk goed of de chauffeur wakker blijft.
    X X X D&P
  6. jacinta:
    8 februari 2011
    Lieve vrienden, gelukkig weer in rustiger vaarwater, de uitnodiging voor de fotos nemen wij natuurlijk aan (als de vorige keer?)ik hoef niet te zeggen "geniet met volle teugen" want dat doen jullie altijd.
    liefs, Hans en Jacinta
  7. Marleen en Ben:
    8 februari 2011
    Dag Margriet en Dick,
    Als echte globetrotters laten jullie je niet uit je evenwicht halen door zo'n vervelende "grap". Foto's zijn mooi. Geniet ze, wordt vervolgd vanuit Santiago de Chili. Hier is het zonnig, ca 10 graden, De eerste bloeiende krokussen gespot!
    Adios, Marleen en ben
  8. guus en jacqueline:
    10 februari 2011
    Hola Dick&Margriet, Dat ziet er niet verkeerd uit! Verstandig dat Dick alleen zijn zwembroek aan heeft. Als ze die stelen is het niet zo vervelend als met sieraden! Heerlijk om zo van lekkere wijnen te genieten, hoe is trouwens het vlees? Ik bedoel niet het vrouwelijk schoon maar wat je op je bord krijgt, ook dat is in Zuid-Amerika geweldig toch? Veel groeten van Guus en Jacqueline
  9. Jolanda, Frank & Maxime:
    13 februari 2011
    Hallo daar,
    wat een leuk reisverslag, krijgen dr ook helemaal zin an..
    Norton wijn is een van onze favorieten dus ook dat deel spreekt erg aan.hihi Veel plezier en lekker genieten.xxxxxxxxxx v ons