Ongewenste ochtend gymnastiek

5 februari 2011 - Buenos Aires, Argentinië

Lieve familie en vrienden, 16,5 uur vliegen en je bent in Buenos Aires (BA).In deze hoofdstad wonen ruim 12 miljoen mensen. Argentinie, het land van de tango, Maradonna en natuurlijk van Maxima en ...... straatrovers! We zijn veilig in BA aangekomen. In deze bruisende metropool is de grootst mogelijke voorzichtigheid geboden. Zoals jullie weten genieten we van avontuurlijke vakanties. Zaterdag ochtend gingen we uit het Grand Hotel Argentino, gelegen aan de Ave 9 Julio rechtsaf. Deze Ave is de breedste ter wereld (141 meter breed!). Drie jonge mannen, goed en snel gekleed kwamen onze richting uit. Dat deed bij Margriet een belletje rinkelen. Zij hield daarom haar hand op haar IPhone. Bij het passeren rukte een jongen haar halsketting met hangertjes van haar hals af en ze renden hard weg. "Dick, mijn ketting", schreeuwde Margriet. Dat was het teken dat deze soldaat aan zijn ochtend gymnastiek begon. Een hardloop wedstrijd die ik verloor, omdat het drietal de drukke verkeersweg over holde. Om ons heen Argentijnse paniek. Verschillende hotelgasten vroegen wat er gebeurd was. Of we het nog naar ons zin hebben? Jazeker, maar wel wat geïrriteerd en opgefokt. Nu gaan we de stad verkennen op eigen houtje. De portier wenst ons "suerte".

1. Dini en Paul:
    5 februari 2011
    Hallo M&D, da`s ook wat!!!
    Ben je nu je halsketting met hangertje kwijt?
    Geen lichamelijke schade?
    Ook van ons "suerte" gewenst!
    X X X D&P
  2. C&A:
    5 februari 2011
    eerste avontuur ,als je niets onderneemt maak je ook niets mee ,tot de tweede

knuffelC&A
  3. Rob:
    5 februari 2011
    Wat een kl....zakken. Je kunt je er bijna niet tegen wapenen, zelfs niet met zo'n soldaat in de buurt. Toch nog iets positiefs: Er is nu 1 hangertje minder....
    liefs van ons, Rob
  4. Hans y Hansje:
    6 februari 2011
    Maar de rest was vurig mag ik hopen? Gezellig deze beschrijving. Ik kan nu ook zonder atlas je reis volgen. Sterkte met je sporter.
    Hans
  5. Aad van Dorp:
    6 februari 2011
    Wat erg zeg. Maar wat ik niet snap.......een van Dorp die uit Den-Haag komt gaat toch zelf achter die gasten aan? Valt me een beetje tegen zus.
    Veel plezier en avontuur nog deze vakantie.
  6. jacinta:
    6 februari 2011
    Dat wordt shoppen om een nieuwe ketting te scoren, kleed je als een junk zonder smuk en je blijft verschoond van al dit tuig, hopelijk.
    xxJacinta
  7. mary en frans:
    6 februari 2011
    He vervelend begin van jullie vakantie, maar een voordeel de conditie test is gelukt! Je ziet je kunt niet voorzichtig genoeg zijn, voorkomen kun je het niet.
    frans en mary pootje van Fleur
  8. Carel en geer:
    6 februari 2011
    gelukkig heb je je Iphone nog maar natuurlijk wel zonde van die ketting. Jammer dan maar je bent mooi genoeg van je zelf toch, dus even geen kettingen en zo. We hopen alles goed verder ? Carel en Geer
  9. Mandy:
    7 februari 2011
    Hé paatje, ik heb toch liever niet dat je er achter aan gaat. Net zo goed stoppen ze met rennen, draaien ze zich om en steken ze je neer. Laat zo'n ketting maar zitten, daar ben je verzekerd voor!
    Beetje opletten hé:) xxxx
  10. Jolanda, Frank & Maxime:
    7 februari 2011
    nou zeg, wij dachten dat je je ketting was verloren..lees nu pas de aanleiding wat een toestand. Welcome in Argentinië. Maarja je moet maar zo denken het had erger gekund dus snel vergeten en wie weet duikt er ergens een ander pipietje op ?? XXX
  11. melanie:
    8 februari 2011
    Nou had ik jullie veel avonturen toegewenst, maar dit was een te spannend en te gevaarlijk avontuur. Dick, je was vast een held, maar wees voorzichtig. We willen je allemaal wel weer heelhuids terugzien. Had je geen pijn aan je hals, Margriet? Die rotjongen moet toch wel heel erg hard getrokken hebben. Dus van nu af aan: Zonder sieraden ben je ook erg leuk en aantrekkelijk!!! Liefs, melanie