Dwars door en over de Andes

8 februari 2011 - Mendoza, Argentinië

Met een vliegtuig van Mendoza naar Santiago de Chili is al bijzonder, maar minstens zo mooi is om dwars door het Andes gebergte te reizen met een Royal Class bus. Tot onze verbazing (en achteraf tot ons genoegen) hadden we gereserveerde stoelen. We zaten als een vorst en vorstin op leren brede stoelen die in alle standen gezet kunnen worden. We hadden een panaramisch uitzicht over de ruige bergen en besneeuwde toppen. We waren de enige Europeanen aan boord en werden flink verwend! Het natuurreservaat Aconcague heeft roze, groene en gele kleuren en de hoogste berg heeft een hoogte van 6.962 meter. Deze top is de hoogste van het westelijk halfrond en is altijd bedekt met sneeuw.

De grensovergang van Argentinie naar Chili was op het hoogste punt en na een nieuwe toltunnel. De douane was zeer precies. Margriet kon nog net de meegenomen kaas weggooien voordat de snuffel honden alles kwamen controleren.

Aan de Chileense kant werd het gebergte grauwer en we daalden via een waanzinnige weg met ruim 30 haarspeld bochten af richting Santiago. Dit deel was het meest ruige en engste deel; daar werd ook veel aan de weg gewerkt door de Chilenen.

Deze busstocht is een aanrader!

1. C&A:
    14 februari 2011
    zonde van de kaas had je ook aan de honden kunnen geven
  2. melanie:
    14 februari 2011
    Ik wil nog steeds naar Mendoza en Chile, dus ga ik die prachtige, spannende bustocht ook een keer maken. Jullie geven me wel inspiratie
    Lieve groeten.

Melanie