Santiago: modern en koloniaal

9 februari 2011 - Santiago, Chili

Santiago de Chili is prachtig gelegen met de machtige Andes op de achtergrond. De stad is modern en heeft ook vele koloniale gebouwen en wijde lanen
Op de brede en schaduwrijke pleinen hebben we genoten van schoenpoetsers, schilders, pinda verkopers, muzikanten en de lokale drank Mote.

De wacht ceremonie bij het presidentiele paleis Moneda viel tegen. We waren er al vroeg en werden omringt door minstens 30 agenten. Onze verwachting was hoog, maar het stelde niets voor. Het beeld van ex president Allende heeft een mooie plek op het plein. Hij is in 1973 in een coupe gedood.

De kathedraal Metropolitanen, het stadhuis en het postkantoor vonden we prachtig om maar een paar van de schitterende gebouwen te noemen. De Mercado Central was sfeervol en ons bezoek meer dan waard. In het midden waren visrestaurantjes en eromheen leuke markt kraampjes.

Alle gebouwen zijn flexibel gebouwd omdat Chili het land is met de een na meeste aardbevingen ter wereld. Alleen Indonesie heeft er meer. De Japanners zijn hier veel voor advies over de bouwkunde. Zij hebben ook veel ervaring met deze rampen.

Last but not least: de Chileense wijn is ook aan te bevelen, vooral de Cabernet Sauvignon vonden we overheerlijk!

1. hilde:
    15 februari 2011
    Wat klinkt het Latino! Drink op dit moment een Chileense Sauvignon Blanc, ook heerlijk maar zonder die prachtige vergezichten om van te genieten!
    liefs, hilde