Meren, vulkanen en jungle tocht

11 februari 2011 - Bariloche, Argentinië

Vanuit Puerto Varas (Chili) zijn we met 3 boten en 4 bussen naar Bariloche (Argentinie) gereisd. Deze reis duurde 13 ! uur en was volledig in de indrukwekkende natuur van het Andes gebergte.

We hebben prachtige cruises gemaakt over het meren gebied waar twee indrukwekkende vulkanen (Osorno en Calbuco) het landschap domineren. Boven op de top ligt eeuwig sneeuw. Chili heeft 2.000 vulkanen en heeft de grootste aardbeving ooit in de wereld meegemaakt in 1960. Er waren destijds duizenden doden te betreuren.

Onderweg met de bus stopten we bij watervallen  (Petrohue) of andere bezienswaardigheden in de natuur. Dan stapten we weer over op een boot om de tocht over het water te vervolgen omdat daar geen wegen waren.
Chili is het 2e land ter wereld qua zalm vangst na Noorwegen. Japan en China zijn de landen die het meest van de zalm afnemen. China en Chili hebben bijzondere belasting afspraken voor de export en import en doen veel zaken met elkaar over koper, wijn, zalm, ed.

Het regent hier trouwens 300 dagen per jaar en ook toen wij er waren !!!

We hebben veel meren gezien, regenwoud en vulkanen en zijn weer een prachtige ervaring rijker.  hebben veel